نگاهی به آخرین خبرهای ونزوئلا

حمایت مورالس از طرح پیشنهادی دبیر کل سازمان ملل درباره ونزوئلا/سودای سرقت نفت ونزوئلا در سر آمریکا

بحران سیاسی داخلی در ونزوئلا با مداخله واشنگتن بیش از پیش تشدید شده و احتمال مداخله نظامی آمریکا در ونزوئلا وجود دارد.

حمایت مورالس از طرح پیشنهادی دبیر کل سازمان ملل؛ واشنگتن سودای سرقت نفت ونزوئلا را در سر می پروراندبه گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، بولیوی از پیشنهاد سازمان ملل برای حل اختلاف در ونزوئلا حمایت کرد.

به گزارش پرسنا لاتینا، «ایوو مورالس» رئیس جمهور بولیوی حمایت خود از پیشنهاد «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل برای یافتن راه حلی صلح آمیز در جهت پایان دادن به بحران سیاسی ونزوئلا را اعلام کرد.

مورالس در حساب کاربری خود در توییتر پس از دیدار با دبیرکل سازمان ملل نوشت: ما از پیشنهاد وی برای یافتن راه حلی مسالمت آمیز برای خاتمه درگیری در کشور برادرمان استقبال می‌کنیم.

گوترش روز دوشنبه اعلام کرده بود که دولت‌های عضو مجمع عمومی و شورای امنیت سازمان ملل، «نیکلاس مادورو» نه «خوان گوایدو» رئیس جمهور خود خوانده این کشور را رئیس جمهور قانونی و مشروع ونزوئلا می‌دانند.

رئیس جمهور بولیوی ضمن رد ادعای کسانی که حل و فصل وضعیت کاراکاس را ممکن نمی‌دانند، خواستار کاهش تنش‌ها در این بحران شد.

از سوی دیگر، «ادریس جزایری» گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل گفت: "تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه این ملت در آمریکای جنوبی نه تنها به حل مشکلات کمکی نمی‌کند، بلکه بحران را بیش از پیش تقویت می‌کند."

همچنین «دلسی رودریگرز»، معاون رئیس جمهور ونزوئلا نیز در سخنانی با اشاره به کنار رفتن همه نقاب‌ها از چهره آمریکا می‎گوید: ترامپ، پنس و جان بولتون همگی بدون استثنا اظهار داشتند که برای نفت به ونزوئلا می‌آیند.

پیشتر نیز مادورو رئیس جمهور ونزوئلا ضمن اعلام انزجار از تحریم نفتی ونزوئلا از سوی آمریکا برای رساندن عواید ناشی از فروش نفت به رئیس جمهور خودخوانده این کشور، این اقدام را غیرقانونی، یکجانبه و غیراخلاقی توصیف کرده و گفته بود آمریکا سودای سرقت نفت ونزوئلا را در سر می‌پروراند.

تاکنون تظاهرات‌های مختلفی در سراسر جهان در حمایت از دولت قانونی ونزوئلا و در مخالفت با مداخله گری آمریکا در امور این کشور برگزار شده است. یونان، کاتالونیا و برخی دیگر از نقاط اروپا پنجشنبه و جمعه شاهد تظاهرات اعتراضی علیه سیاست‌های مداخله جویانه واشنگتن در ونزوئلا بودند.

علیرغم حمایت برخی از کشور‌ها از خوان گوایدو سرکرده معترضان در ونزوئلا اغلب این کشور‌ها با هرگونه دخالت نظامی در این کشور مخالف هستند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان